beccasblogg-

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Norrländska (Med översättning)

Av Becca - 11 oktober 2013 19:37

NORRLÄNDSKA:

Int fan vet ja,men vaffö måst små jänt'n ta skita te stalle? Igentligen ä de ju vi som håll ti stalle? Jämt ä de stor fjöska som tale om fö ve hur en denna o denna skull skötes, Hur en hanna o en danna skull rides. Ja va på Lantmanna o köpt a remmen ti täcke ti hästn. Du Skull vette de! Då Hästa bli arg så smäll de! Kittle de aldri! Ko Bösarna bruke kittle o då sparke de!!

ÖVERSATT:

Asså jag vet inte, Men varför ska vi små ungar i stallet få ta all skit? det är ju igentligen vi som håller stället uppe? Hela tiden är det fjollor som ska tala om hur vi ska rida den och den hästen. Hur de vattnet skulle tappas upp, OSV, Trots att vi är fullt kapabla till att göra det själv! Hursom helst så var jag på Granngården och köpte täckesgjord till Jocers täcke.

Men herregud vad hästar kan bli arga! Håll dig undan då! Så kittla aldrig en häst, Cowboys brukar ju Kittla deras hästar, Gud vad de sparkar!

 

 

You like it? Fattade ni något? KOMMENTERA!


 
 
Manda

Manda

14 oktober 2013 12:38

HAHAHHAHA "Ko Bösarna" I love that Word!XD
Det är anledningen till att din blogg äger!

Tack för översättningen XD

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Becca

14 oktober 2013 16:49

Varse, Tack! Din blogg äger ju mera, Man skiter nu nästan ner sig i skratt, Många gånger jag har trillat av stolen av skratt. Många gånger har jag vridit och vänt mig, Kippat efter luft och tårarna har bara sprutat. Det.. Det kallar jag Kvalité!!

 
Amanda

Amanda

14 oktober 2013 21:54

Haha tackar för det... Anar att du hittade de senaste kommentarerna...
Fortsättningen finns uppe nu... Eller förklaringen!

Men super att höra att du blir glad! Det är det bloggen finns till för!

Och apropå dina funderingar:
the Dreamhorse finns därute nånstans. Gäller bara att titta på så många olika som möjligt och känna efter vem som passar dig bäst! Självklart veta vad man vill ha, i ditt fall anar jag att du vill ha en häst med mycket kunskap och vana som kan lära dig.
Ring på så många annonser som möjligt eller be nån i din närhet om hjälp med det då många som säljer inte uppskattar att en yngre person ringer... Eller varför lägger du inte ut en annons själv om vad du letar efter?
Kolla om det finns möjlighet till ett foderavtal de första månaderna så att du och hästen lär känna varandra ordentligt.

Lycka till bästaste Becca :D Jag är med dig all the way!

http://GreatnessComesWithSUCCESS.bloggplatsen.se

Becca

15 oktober 2013 16:06

Det kanske känns lite o personligt för dig att jag precis har sagt det till din syster, men jag älskar er, Varenda centimeter av er. Ni är det två som har mest inflytande på mig, i min klass vet alla vem ni är. eller: De vet att ni finns och vad ni betyder för mig. De vet att jag tycker om er och försöker vara lika godhjärtad som er (fast.. Jag dömer folk ganska snabbt..*harkel*)
Som första gången jag läste din blogg! jag dömde fast skit snabbt att du var en snobb, men eftersom Caitie sa att du var bättre än ddet framkom så gav jag dig en chans, Min första kommentar till dig! jag var skit nervös när jag tryckte på "skicka", jag hade tur, Du var ingen snobb utan en lika godhjärtad person som hon påstog.
Jag har skickat in en annons och efter bara en dag har 82 personer tittat på annonsen.

Tack för att du finns manda! Du har en speciell plats i mitt hjärta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 30 januari 2015 19:50

Ja du, bloggen. Mycket har hänt sedan år 2012 (tror jag att det var..) men nu... går vi skillda vägar. Vet inte hur många gånger jag bara hammrat ner fingrarna ner i tangenterna med tårarna strömmandes ner för kinder. Jag vet inte heller hur många...

Av Becca - 29 januari 2015 21:31

Yes, hello. Please help me. Mina ridande vänner, nej men asså. *suck* Ni som verkligen rider hästar. Nivet, de som säger gnägg. ANYWAAAYS, barbacka sadlar /bomlösa sadlar i typ western stil. Vet ni vars man kan få tag i en sån? Typ 500kr... ? ...

Av Becca - 29 januari 2015 00:05

Du drömmer om kärlek, din dumma jävla idiot. Det kommer att komma, sure, men hen kommer inte komma flygandes i och med att du lämnat Villis. Det kommer att komma MÅNGA fler tårfyllda och kalla nätter där det finns absolut INGEN att krypa tätt inti...

Av Becca - 28 januari 2015 14:06

Rosor är röda, Violer är viol, Clara är sjuk, Jag är likaså. ...

Av Becca - 27 januari 2015 10:35


Din jävel, du är sjuk och jag är ensam. VÄNTA! JAG HAR DET HÄR!! Rosor är röda, Violer är viol, Du är sjuk, Världen är grå. I made a FUCKING POEM FOR YOU MY DEAR LADY!! Kram och krya på dig, din lilla svamp. ...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards